Tema 2024 - 2025

Årets tema er: Fantasi, lek og glede med aktive voksne tilstede

Dette barnehageåret har vi fokus på lek, inkludering og vennskap der temaet vil være: «Fantasi, lek og glede – med aktive voksne tilstede!». Gjennom hele året vil vi legge til rette for ulike leketemaer på avdelingene og setter ofte av tid til lek i mindre grupper. Småbarnsavdelingene skal innom ulike yrkesgrupper, mens storbarnsavdelingene fortsetter med temaet Kardemomme by. På Kidplan vil foreldrene få se mer om hvordan avdelingene jobber med tema gjennom info på tavla & bilder som blir lagt ut. Vi ønsker at hverdagen skal være preget av trygghet, glede, lek og fantasi. Arbeidet med lek, inkludering og vennskap knyttes også opp mot arbeidet med pedagogisk analyse. Analysemodellen brukes i arbeidet med pedagogiske problemstillinger i det daglige arbeidet.